Hvis der opleves problemer med at streame/caste til Airserveren skyldes det næsten altid et Netværksproblem, for at sikre stabiliten og funktionaliteten er det vigtigt at alle porte og services opsættes korrekt jævnfør nedenstående guide.
En god baseline test er at lave et accespoint direkte i Airserveren som tilgås, dette kan således udelukke om problemet opstår i Netværket eller om det er klient maskinen der blokere, har utilstrækkelige opdateringer eller andet. (3. parts software firewalls/antivirus på klientmaskinerne kan ligeledes blokere for streaming/casting)
Som udgangspunkt anbefales det ALTID at kable Airserveren, da Miracast (Infracast) således kan udnytte netværkets oftest bedre forbindelse for en flydende streaming oplevelse i op til 4K 60 FPS.
Airserver portåbning/firewall settings:
Generel Netværk og sikkerhedsopsætning:
https://support.airserver.com/support/solutions/articles/43000512459
-Hvis der opleves problemer med at Google Cast / Airplay ikke kan se enheden, så forsøg at deaktivére "IGMP Snooping" i netværket hvis muligt.
Nedenstående diagram giver en oversigt over hvordan de forskellige Protokoller/Enheder kan forbinde til Airserveren:
Der er ingen limit på hvor mange Airservere der kan eksisterer i et netværk - det er udelukkende netværkets ydelse/opsætning der vil være begrænsningen.
Bemærk: Cloud styring / Cloud token key fremkommer kun såfremt TCP port 8883 er åben i firewall på det pågældende netværk.
Hvis du har behov for at resette Airserveren (Typisk i forbindelse med test) kan det ske på én af de 3 metoder nedenfor:
Ved nulstilling fjernes den pågældende Airserver fra Cloud og skal indmeldes på ny igen.